Pitteloo Capital lijft MixCom Media Group in
De investeringsmaatschappij Pitteloo Capital uit Lelystad is volledig eigenaar geworden van de MixCom Media Group. Eind vorig jaar nam Pitteloo al een 49% belang in de Zwolse creatieve mediaonderneming. Nu is er met de MixCom-aandeelhouders overeenstemming bereikt over overname van de resterende 51%. Financiële details zijn nie t bekend gemaakt.
De overname van de MixCom Media Group, met een omzet van € 5 miljoen en 37 medewerkers, is een logische vervolgstap binnen de strategie van Pitteloo Capital om te investeren in bedrijven die nauw aansluiten bij de activiteiten van zusterorganisatie Kennis, Marketing en Media Groep (KMM-Groep).
Overname bundelt krachten en biedt groeikansen
“De overname van MixCom sluit volledig aan bij onze groeiambities in Nederland”, zegt Pitteloo-directeur Richard Beers. “Binnen de bedrijven van de KMM-Groep zijn er verschillende raakvlakken met activiteiten van de MixCom Media Group. Door de krachten te bundeling ontstaan er nieuwe groeikansen. De komende periode zal dan ook worden gebruikt om de synergie maximaal te benutten en activiteiten van MixCom vanuit Pitteloo bij de KMM-Groep onder te brengen.’
MixCom Media Group bestaat uit drie werkmaatschappijen op het gebied van content, design en internet. Ze opereren onder de handelsnamen:
• Mixcom Publish, uitgever van tijdschriften, websites, boeken en cursussen over voeding, psyche en een gezonde leefstijl, met toonaangevende titels gezondNU, Lekker Gezond, diabetesNU en ziekten.nl (voorheen MIXMEDIA);
• MixCom Design, een full service creatief reclamebureau dat zich richt op de ontwikkeling en totaalrealisatie van campagnes: advertenties, brochures, displays en Point of Sale materialen, interactieve presentaties, magazines, boeken, animaties en interaction design (voorheen EXPLOI);
• Mixcom Online, gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale communicatie toepassingen, van apps en websites tot complexe databasesystemen (voorheen EXED).
Over Pitteloo Capital
Pitteloo Capital is in 2012 opgericht in Lelystad. De investeringsmaatschappij die landelijk opereert behoort tot Breemhaar Beheer, waartoe ook KMM Groep (Kennis, Marketing en Media) en MAC3PARK behoren. Pitteloo Capital heeft inmidels twintig participaties die tezamen 35 miljoen omzetten en meer dan tweehonderd medewerkers in dienst hebben.
Delen:
Overname bundelt krachten en biedt groeikansen
“De overname van MixCom sluit volledig aan bij onze groeiambities in Nederland”, zegt Pitteloo-directeur Richard Beers. “Binnen de bedrijven van de KMM-Groep zijn er verschillende raakvlakken met activiteiten van de MixCom Media Group. Door de krachten te bundeling ontstaan er nieuwe groeikansen. De komende periode zal dan ook worden gebruikt om de synergie maximaal te benutten en activiteiten van MixCom vanuit Pitteloo bij de KMM-Groep onder te brengen.’
MixCom Media Group bestaat uit drie werkmaatschappijen op het gebied van content, design en internet. Ze opereren onder de handelsnamen:
• Mixcom Publish, uitgever van tijdschriften, websites, boeken en cursussen over voeding, psyche en een gezonde leefstijl, met toonaangevende titels gezondNU, Lekker Gezond, diabetesNU en ziekten.nl (voorheen MIXMEDIA);
• MixCom Design, een full service creatief reclamebureau dat zich richt op de ontwikkeling en totaalrealisatie van campagnes: advertenties, brochures, displays en Point of Sale materialen, interactieve presentaties, magazines, boeken, animaties en interaction design (voorheen EXPLOI);
• Mixcom Online, gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale communicatie toepassingen, van apps en websites tot complexe databasesystemen (voorheen EXED).
Over Pitteloo Capital
Pitteloo Capital is in 2012 opgericht in Lelystad. De investeringsmaatschappij die landelijk opereert behoort tot Breemhaar Beheer, waartoe ook KMM Groep (Kennis, Marketing en Media) en MAC3PARK behoren. Pitteloo Capital heeft inmidels twintig participaties die tezamen 35 miljoen omzetten en meer dan tweehonderd medewerkers in dienst hebben.